Thursday, November 19, 2009

Duit

HAri ni bila ku baca blogs 'diknun' tentang duit..aku pun nak mengomen gak"ada kaa ayat mengomen".hentam sajalah labu..
Siapa kata rakyat Malaysia BOROS...takaiiih,yang aku dok perati kebanyakkannya kengkawan aku...jiran aku semuanya berbelanja untuk keperluan sahaja ...itupun tak cukup.Kalau p market(pasar)..bili ikan,sayoq untuk 2 hari masak dah abih 50 ringgit...
Dulu jiranku jarang beli toge(taugeh) untuk masak..kalu nak buat mee atau bihun baru beli tapi sekarang menu toge dah jadi menu mingguan dalam seminggu tu mesti ada masakan toge...cuma cara masak jer lain...sardin cap ayam pun dah mahai.
Aku setujulah dengan kata pak menteri gaji bawah rm1500.00 tu dah di tahap kemiskinan...tapi macam manalah nak berjimat,nak taman sayoq pun dok umah sarang burung merpati...au dah cuba taman pokok cili dlam pasu elok jer naik...balik kerja saja tengok dah terbalik ...bebudak flat main bola...HANCUSS pokokku

No comments: