Sunday, December 20, 2009

Soalan yang .....

Salam...dah lama aku tak cerita pasal anakku ADAM...
Kelmarin petang waktu aku dok layan dia tengok cerita "DIBO" tetiba dia tanya"IBU SAPA Yang BAGI JADI KITA""ALLAH yang bagi jadi kita"Lepastu dia tanya lagi"Kenapa dia jadikan kita?""Sebab dia suruh kita jadi baik...dengaq cakap ibu...duduk diam-diam,makan nasi...ikut cakap TOKLANG"(Aku cuba terangkan seringkas yanag boleh dan setaraf dengan Umurnya 4 tahun,supaya dia senang paham) DIA tanya lagi"Allah sayang ADAM ka?""Sayang laa"DIa tanya lagi "Allah sayang Ibu ka?" "Sayang laa sebab tu lah kita masih ada kat sini""Kalau macam tu mesti Allah tak sayang bapak sebab tu bapak takdak kat kita".AKu terdiam,bukan tak mampu nak jawab tapi aku cuba selami hati dia..Wahai Anakku..suatu hari nanti kau akan mengerti jua tampa perlu bartanyakan sesiapa...Sesungguhnya IBu Amat menyayangimu...

1 comment:

emy_eyta said...

Hope ADAM faham nanti...AMIN